De nem csak a ponyva felvágásos lopások elkerülése miatt elengedhetetlen a dobozos kialakítás, sőt ennél jóval fontosabb szempont, a felépítmény merevsége. Hogy érzékeltetni tudjuk a dobozos kialakítás fontosságát, ez olyan, mint mikor Ön egy gyenge, lágy oldalfalú dobozba pakolja, a nehéz porcelánjait, vagy egy erős 5 rétegű masszív, a mozgatást is egységesen, és jól viselő dobozba teszi ugyanezeket a kényes ingóságokat. A ponyvás felépítmény nagy hátránya, hogy ugyan általános raklapos áruszállításnál védi az árut, a széltől, és esőtől, de csak attól, hiszen nincs is több feladata. Rögzítést, tartást nem kell, és nem is tud biztosítani, hiszen folytonos mozgásban van a ponyvatartó szerkezet a ponyvával együtt. Általános áruszállítás esetében a raklapok rögzítése spaniferrel történik, a plató oldalsó aljához csatlakoztatva.
Költöztetésnél a becsomagolt bútorokat, az egész dobozos felépítmény térfogatát felhasználva rakja fel egymásra, a felépítményen dolgozó kollega. Ez olyan, mint egy kirakós játék, az első bútor a dobozos autó párnázott merev oldalfalának feszül, a következő bútor majd erre a bútorra támaszkodik, és ez így tovább akár több sorban egymásra, és egymás mellé rakva is. A sérülésmentesség záloga a bútorok csomagolása, és a kocsi felépítmények a merevsége, párnázottsága mely meg támassza az összes bútort. Ez ponyvás kocsival kivitelezhetetlen, hiszen nincs, ami merevséget adjon az egymásra, több sorban rakott ingóságnak. A sérülésmentesség mind a költöztetésben, mind a dobozok megpakolásában abban rejlik, hogy egységes egészet képviseljen a felépítmény, és az ingóság. Tehát együtt, egységesen történjen a mozgás, az a mozgás ami természetes a közutakon haladás közben, és ennek megfelelően elkerülhetetlen egy nemzetközi költöztetés esetében. Összefoglalva nemzetközi költöztetésnél csak a dobozos párnázott kocsi lehet a megoldás, ami egy minőséget garantáló nemzetközi költöztetés esetében alapfeltétel kell hogy legyen.
Ebből, tehát a dobozos kivitel nélkülözhetetlenségéből adódik, hogy cégünk nem alkalmazz nemzetközi költöztetésnél 7.5 tonnás tehergépkocsit. Hiszen egy 7.5 tonnás tehergépkocsi dobozos kialakítással olyan csekély raksúllyal rendelkezne, hogy raktérfogatának csak töredékét lehetne kihasználni. Fontos még hogy a 7.5 tonnás, és mind a 12 tonnás, és a 18 tonnás tehergépkocsik költségei közel azonosak, így áraik is hasonlóak. Viszont szállítható ingóság mennyiségben, a rakható hasznos terhelhetőség miatt óriási a különbség a 12, és a 18 tonnás költöztető tehergépkocsi javára. Emiatt nem használnak nyugati profi költöztetésre szakosodott cégek 7.5 tonnás kocsikat, és emiatt nem használ a Franko – költöztetés sem.
Nemzetközi költöztetések elvégzéséhez egyértelműen kerüljék, az érdeklődők, az erre a munkára teljességgel alkalmatlan ponyvás felépítményű tehergépkocsikat.
Cikkünk folytatásaként az öt aloldalon olvashatja a mind az öt költöztető tehergépkocsi méret kategória részletes, egyenkénti bemutatását. Így megértheti, és tanulmányozhatja, minden egyes kategória lehetőségét, és egyben korlátját is.
Természetesen cégünk, a Franko-költöztetés közel három évtizedes tapasztalatát fölhasználva segít Önnek, akár telefonon, akár elektronikus levelezés útján, vagy személyesen, e fontos döntés, választás meghozatalában.
Lehetővé tesszük gyakorlatunkkal, szakértelmünkkel a helyes, és az Ön, illetve az ingóságainak mennyisége szerinti, legelőnyösebb költöztető tehergépkocsi kiválasztását.