Nemzetközi költöztetések esetében a „II. kategóriás” költöztető tehergépkocsik, a leggyakrabban igényelt, és ennek megfelelően a legsűrűbben használt kategóriájú egyedi kialakítású költöztető teherkocsik. Dobozos, és párnázott felépítményük nagy mérete alkalmassá teszi őket nagyobb lakások, azok komplett költöztetések szakszerű, és biztonsággal történő elvégzésére.
A burkolt, párnázott oldalfalú, dobozos kialakítású felépítmény térfogata 49 m3 térfogatú, így 1,5 - 3,0 szobás (közötti) átlagosan bútorozott lakások teljes, egy fordulóval elvégzett nemzetközi költöztetése megoldható vele.
Minden kedves érdeklődőnek érdemes azzal tisztában lennie, hogy a költöztetés költségei, és ezáltali árai miből is tevődnek össze. Öt tétel, mint az üzemanyag fogyasztás, országonkénti útdíjak, személyzet díjazása, csomagolóanyag költsége, és a várt haszon összessége alakítja ki az árakat.
Üzemanyagfogyasztás közel azonos a II. - III. - IV. kategóriákban. Az útvonaldíjak melyeket a tengelyszám, és a környezet védelmi besorolás alakít, színtán azonos mértékűek, sajnos összességében igen magasak. A személyzet díjazása eltérő egy kis mértékben, hiszen minél nagyobb a kategória, annál nagyobb raktérfogatra több ingóság rakodható fel, ami értelemszerűen több munkát, munkaórát is igényel. Ebből adódik a II.-III.-IV. kategória közötti 5-5%-os árkülönbség.
Fontos még azzal is tisztában lenni, hogy nincs köztes kategória az I. kategóriás korlátozott használhatóságú furgonok, és a II kategóriás 49 m3-es 12 tonnás költöztető tehrgépkocsik között. Ez pont a fentiekből következik, hiszen egy 7.5 tonnás 38 m3-es tehergépkocsi, ugyanazon a költségen dolgozna, mint a nagyobb 49 m3-es 12 tonnás tehergépkocsi, tehát nincs értelme a kisebbel dolgozni, és erre pluszként még rárakódig egy nagyon fontos, és nyomos érv is. Nálunk sokkal fejletteb költöztetési kultúrával rendelkező nyugati országokban sem alkalmazzák a 7.5 tonnás kategóriát. Ennek e fentebb leírtakon felül még egy fontos oka van. Ha a 7.5 tonnás kocsi dobozos kivitelű, ami a minimális elvárás egy nemzetközi költöztetés sérülésmentességének szempontjából, akkor a hasznos terhelhetősége, a nagyobb önsúly miatt 2.200-2.500 kg között alakul, típus, és márka függvényében. Így pont abba a csapdába esnénk, mint a furgonok esetében, hogy a raktérfogatuknak csak egy része lenne kihasználható, a csekély terhelhetőség miatt. Ezt kikerülendő ezt a kategóriát nem alkalmazzuk, mivel előnye nincs, hátránya viszont annál több van.
Az I. kategórián (furgonokon) felül, már minden kategóriát nagymértékben, és komoly összegben terhelik, a már minden EU országban kivetet, így Magyarországon is, 2013. július 01.-től bevezetésre került (HU-GO) magas, megtett kilométer alapú útdíjak. Ezek a tehergépjárművekre vonatkozó kilométer alapú díjazások, már a 3.5 tonnás furgonokon felül minden tehergépkocsit, és tehergépkocsi kategóriát terhelnek, úgy Magyarországon, mint Európa minden országában egyaránt. Fontos, hogy nemcsak autópályára, hanem minden közútra vonatkoznak. Ezen írásunk lentebb részén részletezzük néhány ország kilométerdíját, mellyel nagymértékben, és nagy összegben terhelik egy kéttengelyes EURO 6-os legmodernebb tehergépkocsi haladását, és azok ezáltali munkadíjait.
Értelemszerűen az egyéb járulékos költségek, is jóval magasabbak, mint az I. kategóriánál, tehát az üzemanyag költség, esetleges komp díjak, munkadíjak, stb.
Haladásuk is jóval lassabb, mint a személygépkocsiké, vagy a furgonoké, hiszen a tehergépkocsik napi vezetési, és munkaidő maximum megkötés szerint közlekedhetnek. Mindezt digitális rendszerrel ellenőrizve, és 5 évre visszamenőleg bemutatási kötelezettséggel terhelve. A kontrolált, és maximalizált vezetési, és munkaidő miatt, a nemzetközi költöztetés munkanapjainak a száma is növekszik, és értelemszerűen ezáltal a költsége, és a munkadíja is emelkedik.