II. Kategória
Speciálisan költöztetésre kialakított dobozos felépítményű, és párnázott oldalfalú, emelőhátfalas, egyedileg kialakított 49 m3-es, 12 tonnás tehergépkocsi.

12 tonna össztömegű speciálisan költöztetésre kialakított, dobozos, kialakítású, burkolt, párnázott oldalfalú, emelőhátfalas tehergépkocsi, 49 m3-es raktérfogattal. 

A hasznos terhelhetőség 5.000 kg.

Az egyedi költöztető tehergépkocsi emelőhátfallal is rendelkezik.

Nemzetközi költöztetések esetében a „II. kategóriás” költöztető tehergépkocsik, a leggyakrabban igényelt, és ennek megfelelően a legsűrűbben használt kategóriájú egyedi kialakítású költöztető teherkocsik. Dobozos, és párnázott felépítményük nagy mérete alkalmassá teszi őket nagyobb lakások, azok komplett költöztetések szakszerű, és biztonsággal történő elvégzésére.

A burkolt, párnázott oldalfalú, dobozos kialakítású felépítmény térfogata 49 m3 térfogatú, így 1,5 - 3,0 szobás (közötti) átlagosan bútorozott lakások teljes, egy fordulóval elvégzett nemzetközi költöztetése megoldható vele. 

Minden kedves érdeklődőnek érdemes azzal tisztában lennie, hogy a költöztetés költségei, és ezáltali árai miből is tevődnek össze. Öt tétel, mint az üzemanyag fogyasztás, országonkénti útdíjak, személyzet díjazása, csomagolóanyag költsége, és a várt haszon összessége alakítja ki az árakat.

Üzemanyagfogyasztás közel azonos a II. - III. - IV. kategóriákban. Az útvonaldíjak melyeket a tengelyszám, és a környezet védelmi besorolás alakít, színtán azonos mértékűek, sajnos összességében igen magasak. A személyzet díjazása eltérő egy kis mértékben, hiszen minél nagyobb a kategória, annál nagyobb raktérfogatra több ingóság rakodható fel, ami értelemszerűen több munkát, munkaórát is igényel. Ebből adódik a II.-III.-IV. kategória közötti 5-5%-os árkülönbség.

Fontos még azzal is tisztában lenni, hogy nincs köztes kategória az I. kategóriás korlátozott használhatóságú furgonok, és a II kategóriás 49 m3-es 12 tonnás költöztető tehrgépkocsik között. Ez pont a fentiekből következik, hiszen egy 7.5 tonnás 38 m3-es tehergépkocsi, ugyanazon a költségen dolgozna, mint a nagyobb 49 m3-es 12 tonnás tehergépkocsi, tehát nincs értelme a kisebbel dolgozni, és erre pluszként még rárakódig egy nagyon fontos, és nyomos érv is. Nálunk sokkal fejletteb költöztetési kultúrával rendelkező nyugati országokban sem alkalmazzák a 7.5 tonnás kategóriát. Ennek e fentebb leírtakon felül még egy fontos oka van. Ha a 7.5 tonnás kocsi dobozos kivitelű, ami a minimális elvárás egy nemzetközi költöztetés sérülésmentességének szempontjából, akkor a hasznos terhelhetősége, a nagyobb önsúly miatt 2.200-2.500 kg között alakul, típus, és márka függvényében. Így pont abba a csapdába esnénk, mint a furgonok esetében, hogy a raktérfogatuknak csak egy része lenne kihasználható, a csekély terhelhetőség miatt. Ezt kikerülendő ezt a kategóriát nem alkalmazzuk, mivel előnye nincs, hátránya viszont annál több van.

Az I. kategórián (furgonokon) felül, már minden kategóriát nagymértékben, és komoly összegben terhelik, a már minden EU országban kivetet, így Magyarországon is, 2013. július 01.-től bevezetésre került (HU-GO) magas, megtett kilométer alapú útdíjak. Ezek a tehergépjárművekre vonatkozó kilométer alapú díjazások, már a 3.5 tonnás furgonokon felül minden tehergépkocsit, és tehergépkocsi kategóriát terhelnek, úgy Magyarországon, mint Európa minden országában egyaránt. Fontos, hogy nemcsak autópályára, hanem minden közútra vonatkoznak. Ezen írásunk lentebb részén részletezzük néhány ország kilométerdíját, mellyel nagymértékben, és nagy összegben terhelik egy kéttengelyes EURO 6-os legmodernebb tehergépkocsi haladását, és azok ezáltali munkadíjait.

Értelemszerűen az egyéb járulékos költségek, is jóval magasabbak, mint az I. kategóriánál, tehát az üzemanyag költség, esetleges komp díjak, munkadíjak, stb. 

Haladásuk is jóval lassabb, mint a személygépkocsiké, vagy a furgonoké, hiszen a tehergépkocsik napi vezetési, és munkaidő maximum megkötés szerint közlekedhetnek. Mindezt digitális rendszerrel ellenőrizve, és 5 évre visszamenőleg bemutatási kötelezettséggel terhelve. A kontrolált, és maximalizált vezetési, és munkaidő miatt, a nemzetközi költöztetés munkanapjainak a száma is növekszik, és értelemszerűen ezáltal a költsége, és a munkadíja is emelkedik.

Európában a tehergépjárművekre kirótt megtett kilométer alapú útdíj nagysága a tehergépkocsi (szerelvény) tengelyeinek száma, és a vontató EURO (környezetvédelmi) besorolása határozza meg.

Az útdíjak Európán belül Franciaországban, Ausztriában, Szlovéniában, és Svájcban a legmagasabbak. Egy kéttengelyes EURO 6 – os tehergépkocsi ezekben az országokban 25 - 33 euro cent (közötti) kilométer díjjért haladhat. Ha egy pótkocsit is húz a kéttengelyes költöztető tehergépkocsi, (V. kategória) akkor + 2 tengellyel növekedik a besorolása, és ezáltal megduplázódik a kilométere kivetitett díja is. 

Ugyanez a rendszer, a kissé mérsékeltebb árakat felszámító Németország, Olaszország, és Belgium útjain is. Ezekben az országokban 18-20 cent/km útdijat számítanak fel a kéttengelyes tehergépkocsikra.

A Magyarországi HU-GO, Csehországi Premid D, és a Szlovák MI-TO jelenleg viszonylag olcsóbbnak számítanak az útvonaldíjak tekintetében. Magyarországon, egy kéttengelyes tehergépkocsi 52 HUF/km díjért megy, míg pótkocsival 98 HUF/km a költség. 

Ezekből a költségekből már látszik, hogy milyen súlyos anyagi terhek rakodnak a teherforgalomra, és ezáltal a költöztetés megrendelőire.

Visszatérve a II .kategória bemutatására jellemző, hogy az elszállítható ingóság mennyiségét összevetve, az I. kategóriához képest magasabb költöztetési árral, ez a kategória összességében jóval kedvezőbb, és sokkal költséghatékonyabb költöztetést tesz lehetővé, mint, egy „furgon – I. kategória.” Ez abból következik, hogy a nagyságrendileg 40%-os felárral kalkulálva, vagy annak ellenére, nagyságrendileg 6 - szór több ingóság költöztetése oldható meg vele, mint az I. kategóriával.

Cégünk a Franko-költöztetés modern költöztető tehergépkocsiparkja, és ezáltali magas kocsinkénti EURO besorolása, mint az EURO 5, vagy 6, ezáltal ezeknél a nagyon magas tehergépkocsikra kivetett útdíjjakon belül a legmérsékeltebb díjfizetés mellett közlekedhet a nemzetközi útvonalakon, így ügyfeleink részére is az kerül felszámításra, és beépítésre a költöztetési munkadíjba.

A II. méretkategóriában cégünk, a Franko-költöztetés által a nemzetközi költöztetésekre biztosított speciális költöztető tehergépkocsi, a következő:

MAN TGL. 12.240.  

Dobozos, zárt, burkolt, filcezett, párnázott oldalfalú, speciálisan költöztetésekre kialakított – emelőhátfalas felépítménnyel ellátva.

Összterhelhetőség: 12 tonna

Hasznos raksúly:    5.000 kg

A költöztetésre kialakított felépítmény mérete (hossz-szélesség-magasság): 7.5 m * 2.5 m * 2.5 m ~ 49 m3 

Egy fordulóval megközelítőleg, egy 1,5 - 3 szobás (közötti) lakás, komplett költöztetése végezhető el, ezzel a II. kategóriás speciális költöztető tehergépkocsival.

Emelőhátfallal felszerelve, így páncélszekrények, szoláriumok, jakuzzik, vagy nehéz hangszerek, bútorok, felépítményre történő, sérülésmentes felrakodása is megoldható ezzel a kategóriával.

Szakértő, és gyakorlott diszpécsereink szívesen segítenek minden kedves érdeklődőnek, ha bizonytalan a nemzetközi költöztető tehergépkocsi kategóriák megválasztásában.

Kapcsolattartás

Frankovics Ildikó

Frankovics Ildikó

Franko-Költöztetés

Cégjegyzékszám: 01 09 723012
Székhely: 1182 Budapest, Regöly u. 8.

Hotorán Mihály

Hotorán Mihály