Töltés...

II. kategória: Speciálisan költöztetésre kialakított egyedi tehergépkocsik


II. kategória 


12 tonna össztömegű speciálisan költöztetésre kialakított, dobozos, kialakítású, burkolt, párnázott oldalfalú tehergépkocsi, 49 m3-es raktérfogattal. 

A hasznos terhelhetőség 5.000 kg.

Az egyedi költöztető tehergépkocsi emelőhátfallal is rendelkezik.

I. Speciálisan költöztetésre kialakított 2 tengelyes 7. 5-12 tonnás.


Nemzetközi költöztetések esetében a „II. kategóriás” költöztető tehergépkocsik, a leggyakrabban igényelt méretű, és ezáltal legtöbbet használt, és megrendelt kategóriájú költöztető teherkocsi. Dobozos, és párnázott felépítményük nagy mérete alkalmassá teszi őket nagy, és komplett költöztetések szakszerű, és biztonsággal elvégezhetőségére.

A burkolt, párnázott, dobozos kialakítású felépítmény térfogata 49 m3 térfogatú, így 1,5 - 3,0 szobás (közötti) átlagosan bútorozott lakások teljes, egy fordulóval elvégzett költöztetése megoldható vele. 

Mérlegeléskor azzal tisztában lennie minden kedves ügyfélnek, hogy ha a költöztető tehergépkocsi 7.5 tonnás (dobozos kivitelben nagyon kevés hasznos terhelhetőséggel rendelkezik), vagy 12 tonnás (vagy 18 tonnás) 6 méteres 30 m3-es felépítménye van, vagy 9 méteres 61 m3-es felépítménnyel rendelkezik, a költségeik, mint útdíj, üzemanyagdíj, tachográf kötelezettség, stb. ugyanazzal a költségekkel, illetve ezáltali árakkal dolgozik.

A kategória hátránya a már minden EU országban kivetet, így Magyarországon is, 2013. július 01.-től bevezetésre került (HU-GO) magas díjtételezésű autópálya, és útdíjak. Ezek a tehergépjárművekre vonatkozó kilométer alapú díjazások, már a 3.5 tonnás furgonokon felül minden tehergépkocsit, és tehergépkocsi kategóriát terhelnek, úgy Magyarországon, mint Európában. 

Értelemszerűen az egyéb járulékos költségek, is jóval magasabbak, mint az I. kategóriánál, tehát az üzemanyag költség, komp díjak, munkadíjak, stb. 

Haladásuk is jóval lassabb, mint a személygépkocsiké, vagy a furgonoké, hiszen ezek mér vezetési, és munkaidő felső határ, napi megkötés szerint közlekedhetnek. Mindezt digitális rendszerrel ellenőrizve, és 5 évre visszamenőleg bemutatási kötelezettséggel terhelve. A kontrolált, és maximalizált vezetési, és munkaidő miatt, a nemzetközi költöztetés munkanapjainak a száma is növekszik, és értelemszerűen ezáltal a költsége, és a munkadíja is.

Viszont az elszállítható ingóság mennyiségét összevetve, az I. kategóriához képest magasabb költöztetési árral, ez a kategória összességében jóval kedvezőbb, és sokkal költséghatékonyabb költöztetést tesz lehetővé, mint, egy „furgon – I. kategória.” Nagyságrendileg 6 - szór több ingóság költöztetése oldható meg vele, mint az I. kategóriával.

A szabályos, és megengedett raksúlyt, tehát a hasznos terhelhetőséget, ami ebben a kategóriában 5000 kg Európa közutjain sűrűn, és rendszeresen ellenőrzik.

Európában a tehergépjárművekre kirótt megtett kilométer alapú útdíj nagysága a tehergépkocsi (szerelvény) tengelyeinek száma, és a vontató EURO (környezetvédelmi) besorolása határozza meg.

Az útdíjak Franciaországban, Ausztriában, Szlovéniában, és Svájcban a legmagasabbak. Egy két tengelyes EUR 5 – ös tehergépkocsi ezekben az országokban 20 - 30 euro cent (közötti) kilométer díjjért haladhat. Ha egy pótkocsit is húz a kéttengelyes költöztető tehergépkocsi, (V. kategória) akkor + 2 tengellyel növekedik a besorolása, és egyes országokban, mint például Ausztria, és Svájc megduplázódik a kilométer díj. 

Ugyanez a rendszer, a kissé mérsékeltebb árakat felszámító Németország, Olaszország, és Belgium útjain is.

A Magyarországi HU-GO, Csehországi Premid D, és a Szlovák MI-TO jelenleg viszonylag olcsóbbnak számítanak az útvonaldíjak tekintetében. Magyarországon, egy két tengelyes tehergépkocsi 42 HUF/km díjért megy, míg pótkocsival 82 HUF/km a költség. 

Cégünk a Franko-költöztetés modern költöztető tehergépkocsiparkja, és ezáltali magas kocsinkénti EURO besorolása miatt ezeknél a nagyon magas tehergépkocsikra kivetett útdíjjakon belül a legmérsékeltebb díjfizetést kapja, így ügyfeleink részére is az kerül felszámításra.


Magyarországon 2018. január 01.től rendszerbe állt, az aszfaltburkolatba épített automatikus súlymérő rendszer.


A II. méretkategóriában cégünk, a Franko-költöztetés által a nemzetközi költöztetésekre biztosított speciális költöztető tehergépkocsi, a következő:


MAN TGL. 12.240.  

Dobozos, zárt, burkolt, filcezett, párnázott oldalfalú, speciálisan költöztetésekre kialakított – emelőhátfalas felépítménnyel ellátva.

Összterhelhetőség: 12 tonna

Hasznos raksúly:    5.000 kg

A költöztetésre kialakított felépítmény mérete (hossz-szélesség-magasság): 7.5 m * 2.5 m * 2.5 m ~ 49 m3 

Egy fordulóval megközelítőleg, egy 1,5 - 3 szobás (közötti) lakás, komplett költöztetése végezhető el, ezzel a speciális költöztető tehergépkocsival.

Emelőhátfallal felszerelve, így páncélszekrények, szoláriumok, jakuzzik, vagy nehéz hangszerek, bútorok, felépítményre történő, sérülésmentes felrakodása is megoldható.


Szakértő, és gyakorlott diszpécsereink szívesen segítenek minden kedves érdeklődőnek, ha bizonytalan a nemzetközi költöztető tehergépkocsi kategóriák megválasztásában.


Franko-Költöztetés 

Cégjegyzékszám: 01 09 723012 

Bp. 1182. Regöly u. 8. 

Tel. : +36-1/290-33-80 

Fax : +36-1/291-09-95

Mobil : +36-20/9-552-669 

E-mail: info@frankokoltoztet.hu 

Web : www.frankokoltoztetes.hu


MINŐSÉGI KÖLTÖZTETÉSRE LENNE SZÜKSÉGE KORRKET ÁRON?

Kérjen ajánlatot, hogy megtaláljuk Ön számára a legjobb megoldást!