I. Kategória
Speciálisan költöztetésre kialakított dobozos felépítményű, és párnázott oldalfalú egyedi furgonok.

3,5 tonna összterhelésű, speciálisan költöztetésre kialakított, dobozos, burkolt, párnázott oldalfalú költöztető tehergépkocsi, 30 m3-es raktérfogattal. Egyedi kialakításuk folytán még ebben a kis kategóriában is állítva lehet költöztetni egy 2.5 méter magas szekrénysort is.

A hasznos terhelhetőség nemzetközi viszonylatban maximum: 800 kg!!!

A Franko-költöztetés, nem az elfogadott, döntött és bordázott, fém oldallal kialakított, raktéren belüli kerékjárati dobbal gyártott, költöztetésre egyáltalán nem alkalmas furgonokat alkalmazza. 

Egyedileg épített, és gyártatott, külön önjáró alvázra készült, zárt, magas, dobozos, filcezett, egyenes, és párnázott oldalfalú, felépítményű furgonokat biztosítunk, az I. kategóriában. 

Így az általánosan elterjedt furgonoknál jóval nagyobb raktérfogatot tudunk biztosítani, ebben a legkisebb „furgon” kategóriában is, a költözködni kívánóknak. A költöztető tehergépjármű speciális, és egyedi kialakítása, alkalmassá teszi ingóságok, és kényes féltett bútorok szakértő, és biztonságos költöztetését is. Furgonjainkban 2.5 méter magas szekrények is szabályosan, az alapköltöztetési kritériumoknak megfelelően állva kerülnek elhelyezésre, hiszen a furgon rakterének a belmagassága ezt lehetővé teszi.

Az „I. kategória” nagy előnye, hogy a jelentős, és nagy raktérfogat ellenére (30 m3), személykocsikra érvényes autópálya, és autóút díjakkal (vignettákkal) közlekedhet, a nagyobb költöztető kategóriákhoz képest alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett. Így egyértelműen ez a legolcsóbb költségű, és árfekvésű, választható kategória nemzetközi költöztetések esetében. 

Sajnos ennek a legkisebb kategóriának van egy nagyon jelentős hátránya, és egyben használhatóságának korlátja, a méretéhez, és raktérfogatához viszonyított nagyon alacsony hasznos terhelhetősége. Természetesen ez nem csak cégünk egyedi furgonjaira, hanem az összes 3500 kg-ig terhelhető furgonra igaz. Ennél nagyobb súlyhatár már a kéttengelyes útdíjjal terhelt II. kategória, aminek költségei esetében, már mindegy hogy 7, 5 tonnás, vagy 18 tonnás az összterhelése, hiszen nagyságrendileg azonos költségű, és ezáltali díjazású kategóriába esnek. 

Tehát a mérsékelt áron költöztetni tudó furgonoknak, ami nem számít még tehergépkocsinak. csupán 800 kg a hasznos terhelhetősége, és ebből következik, hogy a nagy raktérfogat ellenére is, csak kis mennyiségű ingóság költöztetésére lehet alkalmas ez a kategória, nemzetközi költöztetések esetében. Így viszont ár/elköltöztethető ingóság viszonyában a legrosszabb kategóriává válik, hiszen általános ingóság esetében maximum 8 m3-t tud költöztetni, a 30 m3-s felépítménye ellenére. Ez a furgon kategóriához képest döbbenetes nagyság, csak Budapesten belül használható ki, ott is csak azért mert a kontroll állomások, és ellenőrző pontok jelenleg nincsenek kiépítve fővárosunkban. A kis hasznos terhelhetőség magából az olcsó kategória jellegéből fakad, hiszen személykocsinak, a 3.5 tonna összterhelés alatti gépkocsik számítanak. Hogy ez a kategória elkerülje az egész Európára jellemző, tehergépkocsikra kivetet, nagyon magas díjazású (akár kilométerenként 37 euro cent) útdíjakat, bele kell férnie a 3500 kg összterhelési korlátba. Ebből következik, hogy a 2700 kg üres súlyú furgon, hasznos terhelhetősége, a csekély 800 kg.

Így viszont már, az elköltöztethető ingóság mennyiségét összevetve, az erre a kategóriára jellemző alacsony költöztetési árral, arányaiban drága kategóriává válik. Ez a kategória, a II. kategóriás költöztető tehergépkocsival elvégezhető költöztetés, 1/6 mennyiségét tudja elköltöztetni, nagyságrendileg 40 %-l kedvezőbb áron. Így a mennyiség, és az ár viszonylatában már nem ideális kategória, viszont ha az ügyfélnek az ingóság mennyisége ténylegesen a 800 kg súlyhatár alatt van, akkor a legkézenfekvőbb megoldás az I. kategória. 

Hogy legyen elképzelése hogy a 800 kg milyen gyorsan, és viszonylag kevés ingóságból összejöhet, példának okául van 25-30 doboza, és egyéb semmi, már akkor elérte az I. kategóriás költöztető tehergépkocsi felső terhelhetőségi határát.  Általános ingóság eseténben, dobozok nélkül nagyságrendileg 8-10 m3 már 800 kg-os súlyhatárnál jár. 

Túlterhelés esetén az elrettentő mértékű büntetés mellé, még a túlsúlyra vonatkozó átrakodási kötelezettséget is kiszabnak a hatóságok. Ezek a büntetések minden esetben a Megrendelőt terhelik.

Az I. kategóriában alkalmazott „furgonok” lehetősége, és kapacitása, nemzetközi költöztetések esetében maximum 1 szobás, és azon belül is alul bútorozott lakások, albérletek költöztetése, maximum 800 kg raksúlyig.

Fontos figyelembe venni, hogy Magyarországon 2018. január 01.től rendszerbe áll, az aszfaltburkolatba épített automatikus súlymérő rendszer, illetve Európa országaiban a tehergépkocsikat országonként több helyen kiterelik, és teljes körűen ellenőrzik.

Az I. kategóriában cégünk a Franko-költöztetés által a nemzetközi viszonylatú költöztetésekre biztosított speciális költöztető tehergépkocsik a következők:

A Franko-költöztetés nemzetközi költöztetések elvégzésére 3 darab „I. kategóriás” speciálisan költöztetések elvégzésére kialakított tehergépkocsival rendelkezik.

Mercedes-Benz Sprinter 313. – zárt, burkolt, filcezett, speciálisan költöztetésekre kialakított, dobozos felépítménnyel

Összterhelhetőség: 3,5 tonna

Hasznos raksúly:    800 kg !! hasznos terhelhetőség.

A költöztetésre kialakított felépítmény mérete (hossz-szélesség-magasság): 5.1 m × 2.3 m × 2.5 m - 30 m3

Nemzetközi viszonylatú költöztetések esetében a súlyterhelhetőségének korlátja miatt maximum egy alul bútorozott, és kevésbé belakott 1 szobás lakás költöztetését tudja elvégezni.

Szakértő, és gyakorlott diszpécsereink szívesen segítenek minden kedves érdeklődőnek, ha bizonytalan a nemzetközi költöztető tehergépkocsi kategóriák megválasztásában.

Kapcsolattartás

Frankovics Ildikó

Frankovics Ildikó

Franko-Költöztetés

Cégjegyzékszám: 01 09 723012
Székhely: 1182 Budapest, Regöly u. 8.

Hotorán Mihály

Hotorán Mihály