III. Kategória
Speciálisan költöztetésre kialakított dobozos felépítményű, és párnázott oldalfalú, egyedileg kialakított, igen nagy rakfelületű, 56 m3-es, 12 tonnás költöztető tehergépkocsi.

12 tonna össztömegű speciálisan költöztetésre kialakított, dobozos, burkolt, párnázott oldalfalú,  egyedi felépítménnyel készült költöztető tehergépkocsi, 56 m3-es raktérfogattal. 

A hasznos terhelhetőség 5. 000 kg.

Szóló, tehát nem pótkocsis, speciális költöztető tehergépkocsi esetében, ez a kategória, már extra, és egyedi méret nagyságot képvisel. Hazánkban, tehát Magyarországon ilyen extrán nagyméretű és rakfelületű, költöztetésre kialakított párnázott, dobozos tehergépkocsit, kizárólag cégünk, a Franko-költöztetés tud biztosítani tisztelt ügyfelei részére. 

Nagyságának, és kihasználhatóságának előnye abból adódik, hogy ha a II. kategóriás (49 m3) költöztető tehergépkocsival végzett költöztetésnél, 7 m3-i ingóság nem férne fel az adott II. kategóriára, akkor nem kell egy pótkocsis szerelvényt igénybe venni, hanem ez az extra méretű III. kategóriás költöztető tehergépkocsi megoldja az ominózus költöztetést. 

Ha ez az extra nagyságú, és raktérfogatú III. kategória, vagy az ennél még extrémebb IV. kategória (61 m3 – 2018. januárjától cégünk alkalmazásában) nem lenne, akkor pótkocsis, tehát négytengelyes költöztető szerelvényt kellene használni a 49 m3-es II. kategóriás kocsi lehetőségét, épp hogy meghaladó költöztetésekhez is. Viszont egy pótkocsis szerelvény költségei, mint a, HU-GO, és az Európai országok mindegyikében kivetett, megtett kilométer alapú autóút díjjak, és a majdnem duplája üzemanyag fogyasztás,  igen nagyfokú költség növekedést, és ezáltali áremelést jelentene az ügyfelek számára.

Ennek a III. kategóriának járulékos költségei szinte azonosak az előző (II. kategória) kategóriáéval, így ha Ön a saját ingóságai mennyiségét felmérve, éppen csak szűknek találja az előző kategória (II. kategória-49 m3) költöztetési potenciálját, akkor megtalálta, a tökéletes, és ár/elköltöztethető mennyiség szempontjából a legjobb megoldást. 

Összefoglalva, a III. kategóriás költöztető tehergépkocsi, az extra, egyedi nagy rakteret biztosítva, maximum 5 - 10% (közötti) nagyobb szolgáltatási árért tudjuk biztosítani, mint a „II. kategóriás” költöztető tehergépkocsit. 

A „III. kategóriában”, a speciálisan költöztetések elvégzésére kialakított, burkolt, párnázott, dobozos raktérfogat extra méretű nagysága 56 m3-es. Ez a költöztető tehergépkocsi, egy fordulóval lehetővé teszi, nemzetközi költöztetések esetében, a 3 – 3.5 szobás lakások, komplett, egyszerre, egy fordulóval történő költöztetését is. Nagyon jó ár/érték arányban tud költöztetni, az ár, és a költöztethető mennyiség összevetésében tökéletesen jó megoldás. 

Pici hátránya a növelt térfogatú raktérfogat ellenére a II. kategóriával azonos mértékű hasznos terhelhetősége. Ezt a hátrányát küszöböli ki a még extrémebb IV. kategóriás költöztető tehergépkocsi. A szabályos, és megengedett raksúlyt, tehát a hasznos terhelhetőséget, ami ebben a kategóriában 5000 kg és sajnos Európa közutjain sűrűn, és rendszeresen ellenőrzik ezt.

Hogy miért is fontos az ilyen nagyméretű, de nem pótkocsis költöztető tehergépkocsik elérhetősége, azt az alábbi Európai útvonal díjakkal kívánjuk elmagyarázni.

Európában a tehergépjárművekre kirótt megtett kilométer alapú út díj nagysága a tehergépkocsi           (vagy szerelvény) tengelyeinek száma, és az EURO (környezetvédelmi) besorolása határozza meg.

Az útdíjak Franciaországban, Ausztriában, Szlovéniában, és Svájcban a legmagasabbak. Egy két tengelyes EUR 5 – 6 -s tehergépkocsi ezekben az országokban 28 - 35 euro cent (közötti) kilométer díjért haladhat. Ha egy pótkocsit is húz a kéttengelyes költöztető tehergépkocsi, (V. kategória) akkor + 2 tengellyel növekedik a besorolása, és országonként az adott kéttengelyes díjhoz viszonyítva megduplázódik a már amúgy is jelentősen magas kilométerenkénti díj. 

Ugyanez a rendszer, a kissé a fenti országokhoz képest kissé mérsékeltebb árakat felszámító Németország, Olaszország, és Belgium útjain is.

A Magyarországi, HU-GO, Csehországi Premid D, és a Szlovák MI-TO jelenleg viszonylag olcsóbbnak számítanak az útvonaldíjak tekintetében. Magyarországon, egy két tengelyes tehergépkocsi 55 HUF/km díjért megy, míg pótkocsival 98 HUF/km a költség. 

Magyarországon 2018. január 01.től rendszerbe állt, az aszfaltburkolatba épített automatikus súlymérő rendszer is, ami a túlsúlyos tehergépkocsik automatizált büntetését teszik lehetővé.

Cégünk a Franko-költöztetés modern költöztető tehergépkocsiparkja, (EURO 5 – 6) és ezáltali magas tehergépkocsinkénti EURO besorolása miatt ezeknél a nagyon magas tehergépkocsikra kivetett útdíjakon belül a legmérsékeltebb díjfizetést kapja, így ügyfeleink részére is az kerül beépítésre az ajánlatba.

A III. méretkategóriában cégünk, a Franko-költöztetés által a nemzetközi költöztetésekre biztosított speciális költöztető tehergépkocsi, a következő:

MERCEDES Atego 1224.  

Zárt, burkolt, párnázott oldalfalú, speciálisan költöztetésekre kialakított, dobozos – felépítménnyel ellátva.

Összterhelhetőség: 12 tonna

Hasznos raksúly: 5.000 kg

A költöztetésre kialakított dobozos, párnázott, egyedi felépítmény mérete (hossz-szélesség-magasság): 8.65 m * 2.5 m * 2.6 m ~ 56 m3 

Egy fordulóval megközelítőleg, egy 2.5 – 3.5 szobás lakás, komplett nemzetközi költöztetése végezhető el, ezzel a speciális, extra méretű költöztető tehergépkocsival.

Szakértő, és gyakorlott diszpécsereink szívesen segítenek minden kedves érdeklődőnek, ha bizonytalan a nemzetközi költöztető tehergépkocsi kategóriák megválasztásában.

Kapcsolattartás

Frankovics Ildikó

Frankovics Ildikó

Franko-Költöztetés

Cégjegyzékszám: 01 09 723012
Székhely: 1182 Budapest, Regöly u. 8.

Hotorán Mihály

Hotorán Mihály