Töltés...

Nemzetközi költöztetések árai, árképzése.

Nemzetközi költöztetések árai, árképzése.

A nemzetközi viszonylatban végzett költöztetéseket cégünk fix díjszabás ellenében végzi.

Első lépésben az ügyféllel történő részletes egyeztetésnek megfelelően kiválasztjuk a Franko-költöztetés 5 eltérő méretű költöztető tehergépkocsi kategóriája közül melyik felel meg az adott mennyiségű ingóság költöztetésének.

A nemzetközi költöztetés árát meghatározó legfontosabb tényező, az általunk 5 különböző méretkategóriában kiajánlott speciális, dobozos burkolt költöztető tehergépkocsi kiválasztása, és annak megfelelő kategóriája. 

Ebben nagy segítséget nyújt ügyfeleinknek a „Nemzetközi költöztető tehergépkocsi (Tgk) kategóriák” aloldalunk. Itt részletes, és alapos leírásokkal, fényképekkel segítve, bemutatásra kerülnek a különböző méret kategóriájú költöztető tehergépkocsijaink, azok korlátai, és lehetőségei.

Cégünk mind a web lapjával, mind felkészült diszpécserivel kíván segíteni, illetve a nem tehergépkocsikat üzemeltető nagyközönségnek támpontot adni, az Európában fizetendő extra díjazású úthasználati díjakról, azok kategóriái szerint. Költöztetési áraink kalkulációjánál az úthasználati díjak számottevő költséget jelentenek, és ezáltal fontos szempontnak számítanak, azok kialakításában.

Nemzetközi költöztetés tehergépkocsi kategóriái.

Az I. kategóriás (furgon 3.5 tonna összterhelés-800 kg hasznos terhelhetőség) költöztető tehergépkocsi, ami a személygépkocsikra jellemző matricás fizetéssel tud közlekedni. Ennek okán, illetve az üzemanyag költsége, illetve a jóval kevésbé szabályozott, és kontrolált vezetési ideje miatt jelentősen kisseb költséggel tud dolgozni, mint a nagyobb kategóriák. Viszont hátránya a döbbenetes kevés raksúlya, ami 800 kg, ami pont abból adódik, hogy bele kell férjen a személygépkocsik felső súlyhatárába, ami az összterhelés viszonylatában maximálisan 3500 kg. Így a hasznos terhelhetősége 800 kg, és ennek okán, a költöztethető ingóság mennyiség/költöztetési díj arányában nagyon rossz viszonyszámon tud dolgozni.

3.5 tonnán felül, már érvénybe lépnek egész Európa területén a tehergépkocsikra vonatkozó megtett kilométer, és tengelyszám, illetve EUR környezetvédelmi besorolás szerint számolandó útdíjak.

Ez elsőre jól, és nagyon demokratikusan hangzik, de igazából egy nagyon magas díjazású közlekedést tesz lehetővé a tehergépkocsiknak, és nemcsak az autópályán, de főúton, és alárendelt aszfaltozott úton is, sőt vannak országok, ahol még a földutón történő közlekedésért is fizetni kell. (Svájc). 

A díjakat a megtett kilométer, a tengelyszám, és a tehergépkocsi környezetvédelmi osztályba való besorolása határozza meg. Cégünk nemzetközi költöztetések esetében a legmodernebb, eur 5-6 környezetvédelmi osztályba sorolt egyedi költöztető tehergépkocsikat üzemelteti. Ezzel nemcsak a környezet óvjuk, hanem a költségeink, és ezáltal az áraink is kedvezőbbek.

Hogy fogalma legyen mindes kedves érdeklődőnek a tehergépkocsikra kivetett útdíjak laikus számára döbbenetes mértékéről, pár országra kivetítve megmutatjuk, leírjuk, egy két tengelyes, eur 6-os tehergépkocsi viszonylatában, mit kell fizetnie kilométerenként cégünknek.

HU – GO Magyarország: 46 HUF/km

Go-boksz Ausztria: 70 HUF/km

Toll-collett Németország: 40 HUF/km

Prémid D Csehország: 35 HUF/km

Darts Szlovénia: 70 HUF/km

Viacard Olaszország: terület függő, de nagyságrendileg a Németországival azonos díjazású.

ID carta Svájc: 92 HUF/km még földutra is.

MI-TO Szlovák: 32 HUF/km

Telepass Franciaország: terület, és útszakasz függő, de nagyságrendileg 90 HUF/km díjjal kalkulálható.

Sajnos ez a felsorolás végtelenül növelhető, mert már majdnem minden Európai ország bevezette, ezt az igen magas díjjal dolgozó elszámolási rendszert. A leírásból kiszámítható, hogy egy két tengelyes EUR 6 besorolású tehergépkocsi Ausztrián keresztül 48. 000 HUF útdíjat kényszerül fizetni, amit sajnos be kell, hogy építsünk az árajánlatunkba. És ez csak egy ország!

Cégünknél a II. III. és a IV. kategóriás költöztető tehergépkocsik, amik közel azonos díjjakkal költöztetnek, hiszen ennek a három kategóriának a nemzetközi költöztetési díjai, illetve azok eltérése maximum 10%. Ez abból adódik, hogy 49 m3 – 61 m3 közötti szállítható ingóság rakodási igénye más, illetve az extrém méretű III. kategóriát (56 m3), és a még extrémebb IV. kategóriát (61 m3) egyedileg gyártattuk le. Az útdíjaik minden országban azonosak, az üzemanyag fogyasztásban is minimális az eltérés

A következő kategória az V. kategóriás (90 m3) 4 tengelyes költöztető pótkocsis szerelvény. Ebben az esetben már dupla útdíjakkal kell kalkulálni, a dupla tengelyszám miatt. Egy ilyen szerelvény az előbb ismertetett Ausztriai áthaladás (Hegyeshalom-Suben) oda-vissza útja során, már pár ezer forint híján 100.000 HUF összegbe kerül. Ez elsőre elég sokkoló, de sajnos tény. 

Az árképzés másik fontos alakítója, az üzemanyagköltség.

A másik fontos, árat meghatározó tényező az üzemanyag fogyasztás. Ez a II.-IV. kategória között 22-24 literes átlagfogyasztással kalkulálható.

Mivel cégünk speciálisan költöztetésre kialakított, csak is dobozos, párnázott oldalfalú egyedi tehergépkocsikat használ a nemzetközi költöztetések elvégzésére, így általános raklapos áruk szállításával, kapcsolásával nem tudjuk mérsékelni a költöztetés kilométerét, és az ezáltali költségként megjelenő üzemanyag fogyasztást.

Profi dobozos, párnázott, egyedi költöztető tehergépkocsi.

Itt azért fontos egy kicsit belemenni, mi tesz minket professzionális költöztetővé. A szakmai munkaerő felkészültségén, és gyakorlatán felül, attól lesz egy cég osztályos költöztetővé, hogy a gépparkja ennek megfelelően lett kialakítva. Nemzetközi költöztetések esetében a dobozos kocsik, párnázott kialakítással alapfeltétele a minőségi, garanciális, és felelősségteljes munkának. Tőlünk nyugatabbra, sokkal nagyobb költöztetési kultúrával a hátuk mögött, nem létezik költöztető cég ponyvás kocsival. A ponyva, és annak az út közben folyamatosan mozgó vasszerkezete a raklapos áruk eső, és időjárás elleni védelmére szolgálnak. Erre nem támaszkodik áru, tehát annak rögzítését nem a ponyva szerkezet végzi, hanem a plató felépítmény aljához spaniferrel kerül az megoldásra.

A költöztetésnél, a becsomagolt filcezett, befóliázott bútorokat a „pakker” (a felépítményen dolgozó kollega) mint egy kirakós játékban, a felépítmény teljes szélességében, és magasságában kirakja, egymáson, és egymás mellett, minden külön mozgást megakadályozva, szorosan elhelyezi. Az alap támaszkodást, és tartást maguk a merev dobozos (párnázottan) oldalfalak adják meg. A jó, és szakképzett pakkernél az ingóság egységes egészet képez a felépítménnyel, tehát külön mozgás nélkül együtt mozog a felépítmény, és a költöztetendő ingóság. Ezt kizárólag dobozos felépítménnyel megoldható, nem beszélve a parkolókban, a kötelező 9 órás pihenőidőkben nyújtott dobozos felépítmény által kínált biztonságról. Mert sajnos azt tudni kell, hogy a ponyva felvágásos lopások igen gyakoriak a parkolókban.

Tehát ezután a kis kitérő után, már tudjuk miért fontos a dobozos egyedi kialakítású költöztető tehergépkocsi, és tudjuk a nemzetközi költöztetés árának meghatározásában lényeges, és számottevő két tételt, mint az útdíjak, és az üzemanyag fogyasztás. 

Profi költöztető személyzet.

A harmadik legfontosabb összetevő a szakképzett, és a költöztetésben gyakorlott munkaerő bérezése. A rakodást, csomagolást, bútorok levédését végző személyzet nagyon fontos, pótolhatatlan része a nemzetközi költöztetésnek. Az ő elhívatott, szakértő munkájuk nagyban befolyásolja a költöztetés végső kimenetelét. A szakértelmen felül, a megbiztatóság, becsületesség, udvariasság a legalapvetőbb elvárás a munkájukkal szemben. Sokan azt gondolják a rakodás egy mindenki által végezhető egyszerű munka. Higgyék el nem az, egy jó személyzetet, ami könnyűvé, sérülésmentessé, és a lehetőségek határain belül kellemessé teszi nemzetközi költöztetését, meg kell becsülni, és tisztességesen meg is kell fizetni. Értelemszerűen kontrolálhatóságuk miatt cégünknél bejelentetnek is kell lenniük, ami nem kevés járulék költséggel is együtt jár. Egy két fős személyzet napi díjazása, a járulékok nélkül naponta a 40.000 HUF összeg körüli fizetést jelent. Egy például Köln - Budapesti 2-3 szobás lakás költöztetésénél az oda vissza úttal kalkulált 5 munkanap esetén, ez már a járulékok nélkül 200.000 HUF körüli összeget jelent. Ezen minőségi munkaerő esetén nem lehet, és nem is szabad spórolni.

Költségek összesítése.

A fentebb leírt három költség alakítja legfőképpen az árainkat. Ezek a tételek az útdíjak, üzemanyag költség, és a munkabér költsége. Ezeken felül felszámítjuk a felhasznált csomagolóanyagok költségét, ami ha csak a bútorok csomagolásáról, burkolásáról van szó, komplett becsomagolási munkát nem igényel az ügyfelünk, tehát egy alap költöztetésről van szó, akkor maximum egy 20-25.000 HUF összeggel terhelik a költség oldalt.

A költségek összesítése után, cégünk kialakítja a költöztetés végső ügyfél által fizetendő díját. A haszon, ami a költségre rakodik, napi 30-35.000 HUF között van. Ez nem jelentős összeg, főleg annak fényében, hogy rengetek a költség oldalon nem feltüntetett, és nem felszámított tételt fedeznie kéne.

Ilyeneket, mint a biztosítások, a casco, kötelező, cmr, árukár, a költöztető tehergépkocsik lízing díja, javítatása, a telephelye díja, személyzet járuléka, irodai költségek, és még bizony sokáig folytathatnánk a felsorolást.

Egy példa a nemzetközi költöztetés költségelésre, ebből adódó árképzésére:

Vegyünk egy előbb említett Köln – Budapest nemzetközi viszonylatban igényelt, 3 szobás lakás költöztetését. Az ügyfél nem igényli a csomagolást, tehát a tárolók, bútorok beltartalmának dobozolását, az ott felhasznált csomagolóanyagokkal együtt ő, tehát a megrendelő végzi el. A megrendelő, a cégünk segítségével a II. kategóriájú költöztető tehergépkocsinkat, és a 2 fős kiajánlott személyzet létszámot választotta. 

A Budapesti lerakodáshoz 1 plusz fő csatlakozik az alapbrigádhoz.

Cégünk a Franko költöztetés a nálunk rendszeresített alapszolgáltatással vállalta a költöztetést. Az alapszolgáltatás tartalmazza a bútorok szükségszerű szét, majd összeszerelését, bútorok több rétegben történő csomagolását, fóliázását, filcezését, és felépítményen történő plusz pokrócozását. Teljes le, és felrakodás, a teljes garancia, és felelősség vállalás, speciális dobozos, párnázott tehergépkocsik alkalmazása, egyértelműen az alapszolgáltatás részét képezi.

Ennek megfelelően a költségek így alakulnak: 

Üzemanyag, 2400 km-re: 227.000 HUF 

Útdíjak: H-16.000 HUF, A-48.000 HUF, D-46.000 HUF 

Munkadíj: 5 napra, 2 fővel, plusz Budapesti lerakodást 1 fő segíti: 205 – 210.000 HUF

Felhasznált csomagolóanyag: 25.000 HUF

Összes költség: 572.000 HUF  

Mint fentebb írtuk, napi 35.000 HUF „haszon” rakodik rá a cégünk részéről, így 5 munkanapra számolva a minőségi nemzetközi költöztetés: 747.000 HUF összeggel lenne kiajánlva.

Köszönjük, hogy elolvasta írásunkat, és szívből reméljük, hogy a későbbiekben megrendelőink között üdvözölhetjük Önt.

Közel 30 éve nemzetközi költöztetésben, professzionális színvonalon végzett munkáink rengeteg tapasztalata, és gyakorlata, egyedi kialakítású, Magyarországon egyedülálló minőségű költöztető tehergépkocsiaink széles méret választéka biztosítja Önt arról, hogy nemzetközi költöztetésben megtalálta az Ön számára megfelelő szolgáltatatót.

Fontos hogy web lapjainkat olvasva, annak képanyagát áttekintve, csak saját költöztető tehergépkocsijainkkal, és kizárólag saját dolgozóinkkal találkozik. Soha nem dolgoztunk, és soha nem is fogunk dolgozni alvállalkozókkal, hisszük hogy egy ilyen bizalmi, és minőségi szakmát, csak saját, kontrolált felelősség mellett lehet tisztességgel végezni.

Felkészült diszpécsereink várják minden kedves nemzetközi költöztetés után érdeklődő megkeresését. 

VIGYÁZZON!

A nemzetközi költöztetés egy minőségi, és bizalmi szakma. 

A képzetlen, rutintalan segítők, és a nem erre kialakított általános tehergépkocsi, több kárt okozhatnak, mint amit összességében meg tud spórolni, az általános áruszállító igénybevétele esetén.


MINŐSÉGI KÖLTÖZTETÉSRE LENNE SZÜKSÉGE KORRKET ÁRON?

Kérjen ajánlatot, hogy megtaláljuk Ön számára a legjobb megoldást!