Egy nemzetközi költöztetésnél a legfontosabb elvárás a megrendelő részéről, hogy a költöztetendő ingóságok sérülésmentesen kerüljenek át, az egyik országban lévő címről, a másik országban lévő címre. Sajnos Magyarországon a nemzetközi költöztetés, mint szakma nem alakult ki, legtöbben úgy gondolják, vagy inkább úgy szeretnék gondolni, hogy elég két haver, és egy akármilyen ponyvás általános áruszállítást végző teherkocsi, és hipp hopp megoldódik a gond, letudtuk a nemzetközi költöztetést. Természetesen később szembesülnek majd a tényekkel, és rádöbbennek, hogy ez bizony egy összetett, bizalmi szakma, ami egyedi, költöztetésre kialakított tehergépkocsikat, gyakorlott hozzáértő személyzetet, és megfelelő profi felszerelést igényel.
Egy baráti segítséggel végzett nemzetközi költöztetés valószínűleg jó pár sérülést, összességében, a minőséghez képest nagy költséget, és utána rengeteg bosszúságot, és fáradságot okoz. Egy ismerős segítőt etetni, itatni kell, a szívességét viszonozni illik, a sérüléseket javítatni kell, és ha mindezek költségét, időigényét összevetjük egy professzionális nemzetközi költöztetés komplett árával, bizony rájövünk nem biztos, hogy jó üzletet kötöttünk. Ha a kocsi valami általános áruszállítást végző vállalkozóé, cégé, és a fel, majd a lerakodó személyzetet béreljük egy helyi cégtől, vagy a megrendelő végzi maga, akkor egy másik probléma merül fel. Értelemszerűen a személyzet már egy plusz költség, ami kétszer is megjelenik, de hol van a bútorok levédéséhez szükséges csomagolóanyagok megléte, és hol van a nélkülözhetetlen párnázott dobozos tehergépkocsi, amik nélkül teljesen bizonytalan a nemzetközi költöztetés végső kimenetele.