Mi szükséges ahhoz, hogy a külföldre költözés ne egy vagon ablakon kidobott pénz legyen, hanem valóban megérje belevágni? Hiába a jól kecsegtető élet, a lezsírozott munka és lakhely, ha odáig stresszel és aggodalommal van kikövezve az út és egyre több tüzes karikát kell átugrani. EU-n belül vagy kívül költözik? Melyik a macerásabb és mire kell figyelni, intézni, hogy az élet áttranszportálhasson az új helyre?
X. kg.
Nem, ez nem egy sci-fi felvezetője.
Ez megadott határ, amibe egy repülővel való utazás során bele kellene gyömöszölnünk a 1-2 hetes életünk ingóságait.
Egy nyaraláshoz.
A feladandó poggyászok maximális megengedett súlyhatáránál kicsivel izzasztóbb kihívás, amikor az életünket egy-két-háá országgal arrébb kellene vinni.
Nem lehetne csak úgy továbbtoIni?
A nemzetközi költöztetésben való jártasságot egyetlen költöztetőcég sem szívja magával az anyatejből és korántsem azonos tudás és felszereltség szükséges, mint egy belföldi költözés esetén.
Néhány fontos információt osztunk meg azzal kapcsolatban, hogy ne legyen nyomasztó és stresszes a külföldre költözés. A cikk nem érinti a külföldi élet és hétköznap
Mert talán Önben is felmerült az alábbi képsor
Ha látott már költözést életében valaha, akkor látta, hogy különböző kisteherautókkal és ponyvás szerkezetekkel állnak a házak előtt és 1-2-3 körrel szépen elszállításra kerülnek a bútorok.
Ön még azt is látja, hogy a szomszéd Karcsi bácsinak milyen márkájú hűtője van és hány fő fér el az étkezőasztalánál.
Majd, amikor elindul a gépkocsi, szépen elkezd mozogni a ponyvát tartó vasszerkezet. Csak remélni meri, hogy nem lesz nagyobb kár az alacsonyan felrakható ingóságokban, ill. a magasra, több rétegben felrakott bútorok sem szenvednek csorbát.
Kérem, azt a képsort most felejtse el, ha külföldre költözik.
Külföldre költözik, de az elsődleges kérdés az: EU-n belül vagy kívül?
Egyre több a tornyosulandó feladat, kevés az idő.
Ez azt jelenti, hogy rengeteg olyan feladat van, ami elefántként ül a mellkasán: intézni a kinti lakhatást, papírokat, munkahelyi teendőket és ugyanannyi munkával jár az ingóságok összepakolása, mintha Budapestről Érdre költözne (talán egyes bútorok, használati eszközöket „majd kint megveszem” fiókba suvaszt).
Ezzel a gyakorlati cikkel és segítséggel „időt vásárolhat” önmagának. A kimerültség helyett növelheti a külföldi költözés örömét, az elégedettséget, mindeközben elkerüli a felesleges köröket.
Több mint 20 éve végzünk nemzetközi költöztetéseket.
Ami szükséges hozzá:
- egyedi és speciális tudás,
- magas szakmai színvonal,
- spéci költöztető tehergépkocsik,
- és erre a munkavégzésre „szakosodott” munkatársak.
És persze rengeteg gyakorlat. Gyakorlat. Gyakorlat.
Az EU-n kívül végzett munkák esetében olyan plusz feladat is előtérbe kerül, mint a vámkezelés (mi a komplett vámkezelést is intézzük).
A költöztetés elején nálunk a brigádvezetőnk egyezteti Önnel a munkalapon leírt árakat az Ön által „elmentett” árakkal (amit megadtunk Önnek), ezzel elkerülheti, hogy a munka befejeztével kényelmetlen szituációk és bosszúságok érjék.
A nemzetközi költöztetés EU-s tagországokon belül teljesen úgy történik és ugyanaz a folyamata, mintha Magyarországon belüli költöztetést végeznénk.
De mégis van néhány pont, aminek hanyagolásával konfettizápor helyett arcpirító bosszúságot élhet meg.
1. Nem akármivel állunk meg otthona előtt: speciális költöztető tehergépkocsik anatómiája
Egy nemzetközi költöztetés területére biztosított tehergépkocsi kizárólag dobozos kivitelű lehet.
Ha Ön egy ponyvával ellátott szerzeményt lát, jogosan teheti fel a kérdést: ez ugye csak vicc, vagy rosszul adtam meg az úticélt?
A dobozos felépítmény belül párnázott oldalfalakkal rendelkezik. Kifejezetten a költöztetés összetett munkafolyamataira van kialakítva.
Cégünknél például öt különböző méretkategóriát biztosít.
Ezáltal egy fordulóval el tudjuk végezni, akár az 1 szobás és akár a közel 5-6 szobás lakások költöztetését is.
Miért fontos a merev és dobozos kivitel?
Vajon miért nem ponyvás kocsikkal érkeznek a LIDL és ALDI parkolóiba a saját márkás termékeik, kintről?
Nem csupán a kamionok mérete és a nagyobb rakterület a kimagasló előny, hanem az is, hogy a hosszú út során milyen megállóhelyek kihívásaival szembesülnek. (Nyilván ők raklapos áruk szállításra is alkalmasak.)
Tehát biztonságosabb.
A tehergépkocsik vezetését illetően speciális szabályok vannak érvényben. A nemzetközi tehergépkocsi forgalmat szabályozó AETR rendelet a napi maximalizált 9 órás vezetést engedélyezi, ezután a sofőrnek és a tehergépkocsi személyzetének kötelező 11 órás pihenőt biztosítani.
Ezt az időt parkolókban töltik a tehergépkocsi, egy dobozos kivitelt nem lehet felvágni, ellenben egy ponyvás kocsit egyszerűbb kifosztani.
A költöztetési ingóságoknak rakodási metódusa van.
Amikor az értékei, bútorai, ingóságai a gépkocsira kerülnek, a felépítményen dolgozó kolléga úgy rakja fel, mint egy kirakós darabjait, tökéletesen kihasználva a költöztető tehergépkocsi rakható és teljes köbméterét.
Így gazdaságos.
Az ingóságok légbuborékos fóliába, több réteg filcbe (ez egy vastag steppelt szövetanyag) csomagolva, egymás szomszédságában szorosan egymás mellett utaznak.
Akár több sorban, egymáson.
A több ezer kilométeren át a „kirakós” minden darabja mozdulatlanul utazik, ellenben egy ponyvás kocsival szemben (mozgó vasszerkezet), ahol folyamatosan nagy mozgásnak ütődésnek van kitéve.
A dobozos felépítményen minden szorosan csomagolva, berakva együtt mozog a merev és párnázott oldalfallal. A sérülések elkerülhetőek.
Ütődés helyett együttes és súrlódásmentes mozgásnak köszönhetően, ingóságai ugyanabban az állapotban érkeznek meg a lerakó címre, mint ahogy elindultak Magyarországról.
Cégünk a sérülések ellen komplett garanciát nyújtó csomagolási és költöztetési szolgáltatást is nyújt.